Przyjazny, nowoczesny i dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnością – taki będzie nowy Punkt Obsługi Pasażera, który powstaje przy ul. Krasińskiego w Bielsku-Białej. Obecnie lokal przechodzi generalny remont. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to dla podróżnych będzie dostępny już na początku przyszłego roku. Zastąpi obecną kasę biletową przy ul. Sukienniczej.
– To kontynuacja zmian w działalności Spółki. Te związane z wdrażaniem nowego systemu kasownikowego są już mieszkańcom znane. Drugim obszarem, który bierzmy na tapet, jest obsługa pasażera. Nowy punkt będzie reprezentował sobą zupełnie inny standard nie tylko na poziomie wizualnym, ale też funkcjonalnym. Staraliśmy się zadbać o komfort zarówno pasażerów jak i pracowników – mówi Prezes Zarządu Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej Sp. z o.o.
Wejście do lokalu jest bezpośrednio z poziomu ulicy, a osoby ze szczególnymi potrzebami będą obsługiwane przy stanowisku z obniżonym blatem. Punkt Obsługi Pasażera nie będzie pełnił jedynie funkcji kasy biletowej. Będzie to również punkt informacyjny, co może być pomocne szczególnie dla turystów np. w kwestiach rozkładu jazdy czy taryfy biletowej. A to nie koniec ułatwień.
– Pasażerowie będą mogli załatwić tu również proste sprawy odwoławcze, mandatowe – bez konieczności dojazdu z dokumentami do naszej siedziby. W przypadku bardziej skomplikowanych tematów czy wymagających weryfikacji będą mogli zainicjować ten proces w Punkcie Obsługi Pasażera – dodaje Maślanka.
Do utworzenia POP-u Spółka przygotowuje się już od zeszłego roku. Aktualnie w lokalu trwają prace remontowe. Otwarcie planowane jest na początek 2023 roku.