Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej Sp. z o.o. wychodzi naprzeciw osobom ze szczególnymi potrzebami i oferuje pomoc Koordynatora do spraw Dostępności oraz tłumacza języka migowego.
-Utworzenie w Spółce stanowiska Koordynatora ds. Dostępności przyniesie realną korzyść naszym klientom borykającym się z różnego rodzaju niepełnosprawnościami. To pracownik, który zajmuje się organizowaniem pomocy osobom na wózkach inwalidzkich czy mającym trudności w komunikowaniu się, które mają do załatwienia sprawę w MZK. Na tym jego rola się nie kończy – koordynuje on bowiem wszelkie kwestie związane z zapewnieniem dostępności naszych usług mieszkańcom, zaczynając od inwestycji przez prace remontowe po oznakowanie budynków – wyjaśnia Prezes Zarządu Hubert Maślanka.
Koordynator jest też w kontakcie ze środowiskami osób z niepełnosprawnościami, tak żeby wprowadzane zmiany faktycznie spełniały ich oczekiwania.
-Jednym z działań, które postanowiliśmy podjąć w pierwszej kolejności jest zapewnienie pomocy tłumacza języka migowego. Jest on dostępny po wcześniejszym zgłoszeniu takiej potrzeby i umówieniu terminu. Może się spotkać z naszym klientem w dowolnym punkcie obsługi pasażera na terenie miasta – zapewnia Koordynatorka ds. Dostępności Anna Trzop.
W planach jest dodatkowe oznakowanie siedziby Spółki, tak żeby klienci nie mieli wątpliwości, gdzie zaparkować czy załatwić daną sprawę. Ponadto jeden z punktów obsługi pasażera zostanie w pełni dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. To samo dotyczy zakupu nowych autobusów. W pierwszej połowie tego roku do Bielska-Białej przyjadą cztery nowe pojazdy przegubowe z szerokim wachlarzem udogodnień dla podróżnych ze szczególnymi potrzebami.
.
Dane kontaktowe Koordynatorki:
Anna Trzop
tel.: 33 814 35 11, nr wew. 271,
e-mail: a.trzop@mzk.bielsko.pl,
adres: ul. Długa 50 (budynek administracyjny Spółki),
2 piętro, pokój nr 202