Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej Sp. z o.o. ma nowe logo i identyfikację wizualną. Znak oparto na symbolu strzałki wskazującej kierunek, w którym zmierza Firma. Nawiązuje ona również do grafik na znakach drogowych oraz przycisku „start”, co podkreśla działanie i rozwój. Kolorystyka bazuje na poprzednim logotypie, co zapewnia kontynuację już wypracowanego wizerunku stabilnej Firmy z tradycjami, mocno osadzonej w świadomości bielszczan. Logo jest więc zestawieniem historii oraz przyszłości.
– Odświeżając wizerunek MZK bazowaliśmy na misji, wizji, wartościach i celach strategicznych Spółki, akcentując takie elementy jak nowoczesność, dynamika oraz ekologia. W ten sposób chcemy pokazać kierunek, który obraliśmy. Zaprojektowanie logo i opracowanie księgi znaku zleciliśmy profesjonalistom, więc całość wpisuje się w nowoczesne trendy z obszaru projektowania identyfikacji wizualnej, takie jak wyrazistość, czytelność i minimalizm. Teraz czeka nas etap oswajania mieszkańców z tymi nowymi elementami, ale zamierzamy robić to stopniowo, tak żeby nie generować zbędnych kosztów – wyjaśnia Prezes Zarządu Hubert Maślanka.
Nowe logo pojawiło się już na stronie internetowej i fanpage’u Spółki na Facebooku. Kolejnym krokiem będzie wdrożenie wewnętrznych zmian, a następnie oznakowanie budynku oraz taboru.
Za projekt logo, grafik i opracowanie księgi znaku odpowiada firma PS.Reklama. Koszt wyniósł 5 000 zł netto.