Biletomaty Biletomaty

Sprzedaż biletów obowiązujących w autobusach MZK w Bielsku-Białej jest także prowadzona za pośrednictwem automatów biletowych działających w 19 lokalizacjach przystankowych:
1)    nr BB001: 3 Maja Dworzec (kier. Katowice);
2)    nr BB002: Hotel Prezydent (kier. Dworzec);
3)    nr BB003: Osiedle Beskidzkie (kier. Cieszyńska);
4)    nr BB004: Cieszyńska Hulanka (kier. centrum);
5)    nr BB005: Cieszyńska Hulanka (kier. Wapienica);
6)    nr BB006: Plac Żwirki i Wigury (kier. centrum);
7)    nr BB007: Piastowska Dworzec (kier. 3 Maja);
8)    nr BB008: Piastowska Sobieskiego (kier. centrum);
9)    nr BB009: Piastowska Wyspiańskiego (kier. centrum);
10)  nr BB010: Piłsudskiego (kier. Dworzec);
11)  nr BB011: Piłsudskiego (kier. Lwowska);
12)  nr BB012: Wałowa (kier. Dworzec);
13)  nr BB013: Wałowa (kier. Lwowska);
14)  nr BB014: Warszawska Dworzec (kier. centrum);
15)  nr BB015: Plac Żwirki i Wigury (kier. Mikuszowice);
16)  nr BB016: Żywiecka - Osiedle Grunwaldzkie (kier. centrum);
17)  nr BB017: Żywiecka - Osiedle Grunwaldzkie (kier. Żywiec);
18)  nr BB018: Osiedle Złote Łany (kier. centrum);
19)  nr BB019: Andersa - Osiedle Karpackie (kier. Dworzec).

Biletomaty umożliwiają pasażerom dokonanie zakupu biletów:
a)    jednorazowych i czasowych;
b)    7-dniowych, 1-dniowych i weekendowych;
c)    miesięcznych na określoną linię;
d)    miesięcznych na wszystkie linie.
Transakcję można sfinansować monetami, banknotami (automaty wydają resztę) oraz kartą płatniczą.
Automaty biletowe realizują sprzedaż dla klientów indywidualnych
.

Instruktaż obsługi automatów biletowych
a) płatność kartą - film instruktażowy dostepny T U T A J;
b) płatność gotówką - film instruktażowy dostepny T U T A J;

Najczęstsze przyczyny reklamacji związanych z biletomatami
Mając na względzie zadowolenie pasażerów z usług komunikacyjnych świadczonych przez MZK w Bielsku-Białej oraz zapewnienie możliwości szybkiego i bezproblemowego zakupu biletów obowiązujących w naszych autobusach, w ramach działań prewencyjnych informujemy, że najczęstszą przyczyną reklamacji zgłaszanych w związku z funkcjonowaniem stacjonarnych automatów biletowych jest niewłaściwa ich obsługą ze strony użytkowników.
Główne błędy popełniane podczas korzystania z biletomatów to:
1) wrzucanie pieniędzy do niewłaściwych otworów, np. monet do podajnika na banknoty lub odwrotnie;
2) wkładanie do podajnika zagiętych lub złożonych na pół banknotów, zamiast wyprostowanych w całości;
3) wkładanie do podajnika dwóch banknotów jednocześnie, zamiast pojedynczo;
4) zbyt szybkie wrzucanie monet do oznakowanego otworu wrzutowego, po naciśnięciu opcji: „Płacę”, podczas gdy wprowadzenie kolejnej monety do automatu jest możliwe dopiero po zaakceptowaniu przez niego poprzedniej (informacja o przyjęciu danej monety jest wyświetlana na ekranie dotykowym);
5) podjęcie próby (nierzadko siłowej) wrzucenia monety do oznakowanego otworu, przed wybraniem opcji: „Płacę”, której naciśnięcie powoduje dopiero jego odblokowanie.

Niestety ww. uchybienia w większości przypadków prowadzą do czasowego zablokowania automatu, który może zostać przywrócony do pracy dopiero po interwencji technicznej pracownika MZK.

Dlatego zachęcamy naszych pasażerów do zapoznania się z treścią instrukcji wyjaśniającej zasady prawidłowej obsługi automatów biletowych udostępnionej:
a) w kasach biletowych MZK;
b) na tablicach informacyjnych wiat przystankowych;
c) na stronie internetowej www.mzk.bielsko.pl.
Zapraszamy także do obejrzenia ww. przedmiotowych filmów instruktażowych.

Zgłaszanie reklamacji ws. obsługi biletomatów
Reklamacje związane z niewłaściwym funkcjonowaniem automatów sprzedających bilety MZK w Bielsku-Białej można przekazać:
a)    osobiście - w Biurze Obsługi Pasażera mieszczącym się w siedzibie MZK, przy ul. Długiej 50, pokój nr 22 (parter), czynnym
        w dni robocze, w godz. 7.00-14.00;
b)    mailowo - na adres: bop@mzk.bielsko.pl;
c)    telefonicznie - pod nr: 33 814 35 11 wew. 245, w dni robocze, w godz. 7.00-15.00;
d)    tradycyjną pocztą - na adres Zakładu.

Zgłoszenie reklamacji wiąże się z koniecznością wypełnienia specjalnego formularza dostępnego   T U T A J   oraz w punktach sprzedaży biletów MZK.


wykonanie : WizjaNet
formularz kontaktowy strona główna do góry kontakt kontakt z nami kontakt prezentacja